zondag 4 januari 2015

Nog meer sneeuw en goede voornemens


Het blijft maar sneeuwen en stevig ook. ´s Morgens de veranda schoongeveegd en ´s avonds is er niet meer van te zien (en niet omdat het donker is). Daarstraks even een met een stok in de sneeuw geprikt, omdat we zo langzamerhand toch wel nieuwsgierig zijn hoeveel sneeuw er nu ligt. Welgemeten 54 centimeter. Kijk dat begint ergens op te lijken :)

Gelukkig hebben we een sneeuwploeg om zo de wegen hier in het dorp een beetje begaanbaar te houden. Met twee keer per dag schuiven redden ze het vandaag niet. De bomen rond het huis hebben we vandaag ook maar enigszins sneeuwvrij geschud, voor er takken gaan breken.


De kerst duurt hier nog tot en met morgen. Morgen is het Driekoningen en dan is het tijd om de boom eruit te gooien en al het kerstspul weg te bergen. Ook onze adventskalender die dit jaar uit vrolijk gekleurde kaarsje bestond. Het zal wel weer even kaal zijn zo zonder.


Ik heb dit jaar één bescheiden voornemen: meer kaartjes sturen. Het afgelopen jaar was erg mager wat dat betreft en ik kwam erachter dat mensen feliciteren via een SMSje of een berichtje op Facebook me meer en meer ging tegenstaan. De eerste kaartjes gingen vandaag op de post.


2 opmerkingen:

  1. Zoveel sneeuw viel er hier op de maandag en dinsdag voor kerst.
    Daarna dagen rond -30 gevolgd door weer zoveel dagen dooi! Nu ligt er nog iets van 30 cm denk ik.
    Driekoningen is toch op de 6e januari en niet op de 5e?
    Wat de kaartjes betreft ben ik het helemaal met je eens, ik feliciteer altijd met een kaartje. Ook digitale kerstkaarten die met een druk op de knop aan een heel email adressenbestand worden gestuurd zijn voor mij geheel waardeloos. Totaal onpersoonlijk en ik weiger ze ook op die manier te beantwoorden. Dus een goed voornemen!
    Een heel mooi, voorspoedig en gezond 2015 Huldra! Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je hebt helemaal gelijk. Door al die 'rare' dagen was ik het spor een beetje kwijt. Hier is het nu weer rond het vriespunt. Gelukkig zat ik tijdens de echte koude lekker in Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hoor graag van je!