vrijdag 24 september 2010

Skjoldvar Johansen


Een aantal jaren geleden hielp ik bij het leegruimen van een woning van een oude dame die was overleden. Deze dame, Skjoldvar Johansen, heb ik nooit gekend. In de dagen dat ik daar in huis bezig was -deze mevrouw had een huis van 3 verdiepingen en in haar leven heel wat dingen verzameld - kreeg ik langzaam bewondering voor deze alleenstaande vrouw, met haar vele hobbies en haar reislust. Door iemand zijn spullen krijg je toch een beetje inzicht in wie die persoon is. Bijzonder. Een aantal spulletjes waar ik anderen niet blij mee kon maken en die ik niet zomaar weg wilde doen heb ik meegenomen. Zo staat er 4 jaar na haar overlijden een receptendoos bij mij op de keukenplank. Hierin naast recepten, krantenstukjes uit de jaren '50, wat mislukte fotootjes en veel negatieven.
Af en toe laat ik deze dingen door mijn hand gaan en vraag me af hoe ze haar leven echt geleefd heeft. Het was vast een pracht van een vrouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag van je!