donderdag 18 juni 2015

Stop 3: Rørvik

Vanuit de hut met fantastisch uitzicht op het fjord reed ik Rørvik. Er is daar een museum met als thema kustkultuur. 

Ik werd op slag verliefd op dit dorp. Het is een heel andere wereld waarin je terecht komt. Die waar water en visserij het belangrijkst zijn. Alles straalt dat uit. 







En ergens op een kade staat Norveg, het museum dus. Gelikt gebouw. Oh en zie je op de achtergrond die brug. Die was hoog en het woei. Brr, hou ik niet van.






Kijk, dit vind ik nu interessant hoe wisten mensen een paar duizend jaar voor Christus al dat walvisjongen onder hun moeder zwemmen? Was het niet Jean Jaques Cousteau die dat ontdekte?







Opeens rook het zo vreemd, hing er een partij stokvis in de lucht. 







En eenmaal buiten een meeuwengekrijs. Zie je ze?





En wat zit daar nou op het dak van die leuk pakhuizen?





Meeuwen. Honderden, oké eerder tientallen, maar het waren er veel!




En toen de hoge winderige natte brug weer over...




1 opmerking:

  1. Geweldig die nesten van de meeuwen! Het museum, het dorp, de brug, allemaal even mooi en interessant. Met zeer harde wind over zo'n brug is inderdaad geen lolletje. Vorig jaar moesten we erover naar Malmö met aanhanger. We passeerden een auto die met auto en aanhanger tegen de railing was geklapt. Toen werd ik echt bang. Niet lang nadat wij over de brug waren is hij toen ook uren afgesloten geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hoor graag van je!