zondag 3 juni 2012

Beloof ik voortaan foto's  legt m'n fototoestel meteen het loodje. Van de week dus eerst op zoek naar een nieuw (in de tussentijd moeten jullie het doen met geleende plaatjes/foto's). Ik zal dit keer wel eerst wat zoekwerk verrichten op het internet. Ik merk namelijk dat het niet meevalt de juiste winkels te vinden voor diverse producten. Afgelopen woensdag op mijn vrije dag naar Stjoerdal gereden en van mijn boodschappenlijstje alleen die dingen gevonden die gewoon in de supermarkt te koop zijn. Al het andere vond ik niet, of het was niet precies wat ik zocht. Zal nog wel even duren voordat ik weet waar ik moet zijn.

Afgelopen week stond in het teken van Kardemomme By. Het boek Folk og rovere i Kardemomme By (Volk en rovers in Kardemomme Stad) is een kinderboek uit de jaren vijftig.
In Kardemommestad is er maar een wet, de Kardemommewet :

Man skal ikke plage andere,
man skal vaere grei og snill
og voor overige kan man gjore hva man vil !

(Je mag anderen niet plagen, wees aardig en voor de rest mag je doen wat je wilt!)

Kardemomme is een vriendelijk stadje waar de enige problemen worden veroorzaakt door Kasper, Jesper en Jonathan. Drie rovers die roven wat ze nodig hebben en beschermd worden door een aardige leeuw. Gelukkig zijn er er ook nog politie-inspecteur Bastiaan en Oude Tobias om problemen op te lossen.

Volgens mij kent iedere noor het verhaal en de belangrijkste liedjes uit het boek. In ieder geval kennen de meeste bewoners hier het praktisch uit hun hoofd en ook voor de vier stagiaires waren de teksten gesneden koek.

In vijf dagen, vijf repetities en een opvoering (dat wil zeggen voor mij, de anderen waren als sinds februari aan het oefenen). Het was een uitdaging om in die korte tijd elf liedjes uit m'n hoofd te leren, maar het lukte. Nu ze er weer uit zien te krijgen *zucht*. Ik vrees dat ik nog wel even in KardemommeStad verblijf.

Fijne zondag!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag van je!