dinsdag 26 juni 2012

Sankt Hans

Op Sankt Hans waren we uitgenodigd voor een zomerfeest bij onze 'buren' in Trondheim. Na een wat gehaaste start van de dag. Ik had 11.30 in mijn hoofd geprent, maar dat was de begintijd van het feest en dat betekende dat we om 10.30 al de deur uit moesten. En ik had iedereen laat gewekt voor het ontbijt, het was immers laat geworden de avond tevoor. Uiteindelijk had om iets over half elf iedereen toch een plekje in een van de auto's gevonden. Het zonnetje scheen en iedereen was opgewekt.
Op weg naar Trondheim bij een benzinepomp gestopt. Als de zon schijnt, hoort er een ijsje bij hier in Noorwegen om vervolgens naar Rotvoll te rijden. Daar aangekomen werden we verwelkomd met heerlijke frisse drankjes. Daarna volgende binnen een korte lezig over Johannes de Doper. Daarna gingen we op weg naar Sankt Hanshaugen om bloemen te plukken en kransen te vlechten. Lastig!

Uiteindelijk had het merendeel van deelnemers toch iets op het hoofd dat op een bloemenkrans leek, soms met wat primitiveve technieken gemaakt, maar goed.

 Weer terug begon het dansen rond de "meiboom".

Simpele en ingewikkelde patronen ontstonden en verdwenen weer.

Na het dansen werd er gegrild en gegeten. Ik vertrok samen met enkele anderen vrij snel na het eten om bij Platekompaniet (de enige winkel in Trondheim die op zondag open is) nog wat dvd's en cd's te kopen.

Al met al een geslaagde dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag van je!