zondag 24 juni 2012

11-17 juni

Een week die voorbij vloog.

Maandag een hele dag een bijeenkomst over de drie pilaren van de beweging. Naast inhoud ook veel gezelligheid. Ben benieuwd of we ook daadwerkelijk in staat zijn om onze ideeen handen en voeten te geven.
Dinsdag met een bewoonster op pad naar een arts en daarna nog lekker even shoppen. En als je dol ben op gekke dingetjes is een bezoekje aan een kringloopwinkel fantastisch. We kwamen er met veel raars vandaan. En hebben daarna nog even op wat heerlijke stoelen zitten kijken waarmee andere mensen de winkel uitkwamen.

Sinds maandag zijn we overgestapt op een zomerritme. Dat betekent dat er niet meer warm wordt gegeten in de huizen, maar dat we gezamelijk eten in Yggdrasil het kultuurhuis. Op deze manier kunnen er meer handen vrij gemaakt worden voor werk in de (groente)tuinen en andere zomerse klussen. Het is even wennen. Iedere dag is een huis verantwoordelijk voor de maaltijd. Daarnaast zijn er altijd een paar goede helpers om te schillen en snijden. Woensdag was onze dag. Deze week gingen we voor simpel en geliefd: pasta, tomatensaus en een uitgebreide salade. Direct na het eten reed ik met een bewoner naar de stad ze was uitgenodigd op een verjaardag van iemand die op Vallersund woont. Reistijd circa 3 uur enkel reis. Ik heb haar op de boot gezet naar de overkant van het fjord waar iemand van Vallersund haar af zou halen. Gelukkig verliep haar reis probleemloos (zowel heen als terug) en viel ze me 6 uur opgelucht in de armen toen ze de boot weer af kwam. Ze had voor de eerste keer de boot alleen genomen. Nu dit gelukt is kan ze wellicht vaker op bezoek naar Vallersund, zonder dat er een medewerker mee moet. Fijn voor haar!(en ook voor ons ;)
De tussenliggende tijd heb ik samen met Lucas in Trondheim doorgebracht. Koffie drinken, wat winkelen, even naar de bibliotheek.
Donderdag een gesprek gehad met degene die voor mij huisverantwoordelijk was op Midgard om wat meer info te krijgen over gewoontes, bewoners en wat al meer. 's Avonds met 3 bewoners gaan zwemmen. Lekker! Ik had me voorgenomen 2 maal per week te gaan zwemmen, is het deze week de laatste week voor de zomersluiting. Misschien moet ik me dan toch maar in het koude water van het meer gaan begeven.
Vrijdag heb ik een vrije dag genomen. Lekker weer, dus even naar de stad om een fotocamera te halen (missie mislukt, het door mij gewilde toestel was niet meer op voorraad ) dinsdag Trondheim maar proberen. Verder nog wat gewinkeld en daarna lekker aan het water geinstalleerd met een boek. Ontspannen dagje.
Vrijdagavond liet ik een houten plank op mijn grote teen stuiteren. Die is nu bont en blauw en lopen gaat niet echt lekker. Dus de zaterdag was wat tammetjes en zondag heb ik het ook rustig aan gedaan. .
Zondag de 17e kwamen er 10 vrijwillgers via SCI die hier komen helpen twee panden leeg te halen en voor te bereiden op renovatie. Dat brengt altijd veel leven met zich mee. Gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag van je!