dinsdag 8 mei 2012

Opruimen, weggooien, weggeven, verkopen, inpakken

en regelen.

De eerste verhuisdozen zijn gepakt. En ik vraag me af waarom ik zoveel boeken heb? Al heb ik er het afgelopen halfjaar zeker de helft van de deur uitgedaan, toch blijft het veel. Er wordt altijd geadviseerd om slechts een bodempje boeken in een verhuisdoos te leggen en de rest op te vullen met licht materiaal. Ik kom er achter dat ik niets lichtgewichts in huis heb. Da's dus niet handig.
Ik ben benieuwd hoeveel dozen ik uiteindelijk heb. Heb er 15 in totaal. Eergisteren dacht ik nog: veul te weining. Nu denk ik: veul te veel. Nou ja, ik zie wel.

De wasmachine, het logeerbed en de eethoek zijn inmiddels de deur uit. Vandaag kwam Twiddus kringloopmeubels halen. Ik vind het fijn te weten dat iemand anders er nog blij mee kan zijn.
Helaas wilden ze niet alles meenemen wat ik een tweede, derde of vierde leven gun. Ik baalde heel erg dat ze mijn bank en fauteuil niet wilden hebben. De stof op de bank is echt op, maar hij zit nog prima. Bij Twiddus kunnen ze heel goed banken opnieuw bekleden, maar jammergenoeg zitten de twee meubelbekleders (noem je dat zo?) tot hun oren in het werk dus bleef de bank staan. Het is geen derde leven gegund :(
Gelukkig wilden ze mijn kastjes, een bureaustoel en wat schilderijen wel hebben.

Het fauteuil heb ik marktplaats opgeslingerd en binnen een half uur meldde zich al iemand die hem wilde komen ophalen. Daar word ik blij van!

De restanten gaan vrijdag met hulp van Cero koeriers naar de milieustraat.

Mijn huisje begint er nu ietwat treurig uit te zien, een bijna lege woonkamer, de verhuisdozen worden langzaam gevuld en ik slaap op een matras op de grond. Nog 3 nachtjes breng ik hier in Loon door en dan verkas ik tot mijn vertrek uit Nederland naar mijn zus. Even doorbijten dus.

Velkommen Bente, koselig at du følger min blogg. Funker det med Google-translate eller leser du nederlandsk? Tror det blir mye om flyttingen til Norge de neste uker. Men planen er å blogge en god del om hage når jeg har kommet frem.

de geminimaliseerde zithoek


waar eens de eethoek stond

in de keuken staan de eerste verhuisdozen gepakt




2 opmerkingen:

  1. Nog één nachtje in dit huis. Weer een stap verder. Dat die fauteuil zo weg was begrijp ik :-).
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend hoor.....en ik ben benieuwd of dit huis hieronder inderdaad je nieuwe stek wordt, ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hoor graag van je!