zaterdag 9 april 2011

Veertig fijne dingen

1. op leuke ideeën komen en niet kunnen wachten ze uit te voeren (zoals het maken van dit lijstje)

2. verse zonnebloemen in een vaas op tafel

3. met mijn neefje op avontuur gaan in de natuur

4. op blote voeten lopen door het gras of in het zand

5. klussen en me niet druk maken over de puinhoop die ontstaat

6. héél hard tegen de wind in fietsen en dan totaal uitgeput, maar met een leeg hoofd thuis komen na een dag werken

7. weten dat Noorwegen niet wegloopt en ik me dus nooit druk hoef te maken over een vakantiebestemming

8. de gordijnen voor het donker al dicht trekken en met een kop thee en een goed boek op de bank kruipen

9. doosjes verzamelen, in alle soorten en maten, zelfs al weet ik niet waarvoor

10. schoongewassen in een net opgemaakt bed glijden

11. als je het aankomende seizoen voor het eerst in de lucht kan ruiken!

12. onverwachte pakjes en brieven in de post

13. bij familie zijn

14. in mijn verbeelding het filmpje kunnen zien als mensen iets grappigs vertellen

15. de slappe lach hebben

16. de geur van vers gebakken brood

17. het eten van de eerste snee warm brood met wat boter, mmm.

18. een aanval van opruimeritus krijgen

19. een knoop door hakken na lang twijfelen


20. iets doen wat ik eigenlijk niet durf

21. iets nieuws leren en het ook nog eens gebruiken

22. kinderboeken herlezen

23. sneeuwvlokken



24. vroeg opstaan en de stilte genieten

25. lekker rommelen in de tuin

26. vrolijk kleuren

27. met vrolijke franse muziek en open ramen autorijden

28. in een tent liggen terwijl het regent!

29. een hellinkje afsuizen op de fiets

30. zwemmen in open water!

31. koken voor vrienden en daarna lang tafelen

32. onverwachte ontdekkingen doen.

33. in de trein uit het raampje staren en een beetje mijmeren

34. knuffelen met mijn neefjes




35. kaarsjes branden

36. gesprekken aan knopen met onbekenden

37. doen waar ik zin in heb en lak hebben aan wat anderen daar van vinden

38. wildplukken

39. schommelen

40. wapperende was aan de lijn

... en voor je het weet zijn het er veertig en ben je blijer als je een kwartier geleden was. Zo simpel is het soms!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag van je!